پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-16
کد خبر: 113668 |
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۹:۱۳ |
ارسال به دوستان
پ

دبیر علمی همایش علمی هیأت و آیین‌های مذهبی با ارائه گزارشی از این همایش گفت: بیش از ۱۰۰ چکیده مقاله به دبیرخانه رسید. با نظر هیأت داوران، ۷۰ مقاله پذیرفته و نگارش شد. همچنین ۱۱ پیش نشست نیز در تهران، قم و شیراز برگزار شد که حاصل آن منتشر خواهد شد.

دبیر علمی همایش علمی هیأت و آیین‌های مذهبی با ارائه گزارشی از این همایش گفت: بیش از ۱۰۰ چکیده مقاله به دبیرخانه رسید. با نظر هیأت داوران، ۷۰ مقاله پذیرفته و نگارش شد. همچنین ۱۱ پیش نشست نیز در تهران، قم و شیراز برگزار شد که حاصل آن منتشر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، محمدحسین رجبی دوانی ـ دبیر علمی همایش علمی هیأت و آیین‌های مذهبی ـ صبح امروز پنجشنبه (۲۶ بهمن‌ماه) در افتتاحیه نخستین همایش علمی هیأت و آئین‌های مذهبی اظهار کرد: هیأت و آیین‌های دینی نقش مهم و اثرگذاری در حفظ فرهنگ دینی داشتند. امام خمینی(ره) زمانی که در ابتدای انقلاب عزاداری‌ها به شکل راهپیمایی سیاسی برگزار شد، برآشفتند و فرمودند که عزاداری‌ها باید به همان روش سنتی ادامه پیدا کند.

وی افزود: در دوران حاکمیت دولت ارزشمند آل بویه، عزاداری به شکل رسمی برگزار شد و این سینه‌زنی‌ها به شکل امروزی شکل گرفت. آنها گیلانی بودند مه دیلمی‌ها در مصیبت‌های خود با مشت به سینه می‌زدند که این سینه‌زنی‌ها از آنجا شکل گرفت و از شعائر بزرگ شیعه شد.

رجبی دوانی گفت: این همایش و اقداماتی این چنین می‌تواند زمینه مناسب برای نقش آفرینی هیأت‌ها و حرکت به سمت تحول و تمدن نوین اسلامی باشد.

دبیر علمی همایش علمی هیأت و آیین‌های مذهبی در پایان خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰۰ چکیده مقاله به دبیرخانه رسید. با نظر هیأت داوران، ۷۰ مقاله پذیرفته و نگارش شد. ۱۱ پیش نشست در تهران، قم و شیراز برگزار شد که حاصل آن منتشر خواهد شد.

انتهای پیام

منبع خبر «» است و پایگاه خبری تحلیلی خلیج فارس در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 113668 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  10004004040  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه پایگاه خبری تحلیلی خلیج فارس مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری تحلیلی خلیج فارس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    google-site-verification=JZ2WlP_ozgOmeD-TNdGR4bIMz-V7dtrRoAiJzO5wV2E